diumenge, 19 de febrer del 2017

L'ASSETJAMENT ESCOLAR

Avui llegia que faran un programa a CUATRO "Proyecto Bullying" 

http://www.telecinco.es/telemania/programas/programas-nacionales/cuatro-estrena-proyecto-bullying-jesus-vazquez-lucha-contra-acoso-escolar_0_2325225784.html

Un programa dedicat a l'assetjament escolar! En un dels comentaris que he llegit, una noia deia que la gent que HEM PATIT aquest cas en les nostres pells, ens seria dur veure'l i obrir ferides! Ja que molts, encara ara tenim aquella època marcada.

I jo em demano...

Els que vàreu formar part dels riures, insults, crítiques contínues, seguiment pels carrers, frases ofensives, empentes, etc etc com us sentiu veient aquest tipo de programes, ara que sou ja adults? No se us regira l'estómac? No us fa vergonya saber que vosaltres heu format part de tot això anys enrere, fent mal a companys/companyes, quan éreu petits?

Molts dels "maltractadors psicològics" i en alguns casos físics, ara tenen fills. I potser pateixen ara, i tenen por! Por a que els seus fills es creuin amb un nen/nena tan cruel com eren ells de petits... Quina por us deu fer el Karma oi? Que curiosa és la vida...

Jo veient aquestes iniciatives recordo, a l'igual que moltes de les meves excompanyes d'escola! Els anys que vàrem passar "marginades". Per fills de papà, que per tindre diners i anar vestits de marca, es sentien amb el dret de tractar-nos com a éssers inferiors! I encara ara, alguns, se'ns creuen pel carrer amb un somriure de superioritat!

Podria detallar i descriure un munt de situacions violentes que vaig viure a la meva infantesa i joventut. I podria donar noms i cognoms. Separats en dos grups. Els maltractadors (psicològics i/o físics) i els que només es quedaven parats mirant com passava tot... I recordo els cercles i les rialles al meu voltant...

I quan veig aquesta gent actualment pel carrer. També hi han dues reaccions diferenciades. Els que encara ara em miren per sobre de l'espatlla, encara no sé perquè. I els que abaixen el cap, perquè crec que en el fons, són conscients de que indirectament van participar!

Espero, que aquest programa no serveixi només per obrir antigues ferides a els que hem patit això! Si no, per regirar els estómacs a més d'un! I que es donin compte, encara que tard, del mal que van fer! 

Si és que tenen consciència...


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada